عمل بای پس معده چیست؟

بای پس معده یا دور زدن معده، یک نوع عمل جراحی لاغری است که به منظور لاغری یا کاهش وزن دائمی انجام می‌شود. بای پس یکی از محبوب ترین و رایجترین روش های لاغری دنیا است.

اصلا هدف از انجام عمل بای پس معده چیه؟

اگر بعد از ورزش کردن و امتحان کلی رژیم غذایی مختلف لاغری نتوانسته اید لاغر شوید. و همچنان با طیف وسیعی از بیماری های مرتبط با چاقی همراه هستید، بهتر است به فکر انجام عمل لاغری بای پس معده باشید. زیرا هدف اصلی این عمل ریشه کن کردن چاقی برای همیشه است.

چه کسی باید زیر تیغ جراحی بره؟ منم چاقم! آیا منم می‌تونم عمل بای پس معده انجام بدم؟

انجام این عمل برای هر کسی مناسب نیست. هر کسی که قصد انجام عمل جراحی بای پس را داشته باشد، باید واجد شرایط آن باشد. اما واقعا چه کسی و با چه ویژگی هایی واجد شرایط این عمل لاغری است؟

افرادی که یکی از ویژگی های زیر را داشته باشند میتوانند کاندید انجام عمل باشند:

·         کسی که شاخص توده بدنی اش یا (BMI) 40 یا بالاتر از 40 است، یعنی به شدت چاق باشد (لطفا برای درک بهتر این مقاله و برای اینکه بدونید BMI چیه، چه کاربردی داره و چطوری محاسبه میشه به این صفحه یه سر بزنید)

·         کسی که شاخص توده بدنی اش بین 35 تا 39.9 باشد و همزمان به یک مشکل، بیماری یا اختلال جدی مثل دیابت نوع دو، آپنه خواب یا فشار خون بالا مبتلا باشد.

·         و در موارد بسیار نادر کسی که شاخص توده بدنی اش بین 30 تا 34 باشد و مشکل جدی در رابطه با وزنش داشته باشد

چطوری خودم رو برای عمل بای پس معده آماده کنم؟

اگر واجد شرایط انجام بای پس معده باشید، تیم جراحی شما، در مورد نحوه آماده سازی‌تان برای انجام عمل به شما دستورالعمل هایی ارائه خواهند داد. برای مثال شما باید حتما پیش از انجام عمل تعدادی آزمایش و تست مختلف را انجام داده و به جراح لاغری خودتان تحویل دهید. به طور خلاصه قبل از عمل باید اقدامات زیر را انجام دهید:

در طول عمل چه اتفاقی می افته؟

عمل بای پس معده به دو صورت مختلف انجام میشود:

·         روش باز

·         روش لاپاراسکوپی

جراح لاغری در روش باز یک برش بزرگ در شکم شما ایجاد میکند تا به داخل شکم دسترسی پیدا کند. در روش لاپاراسکوپی هم تنها چند برش کوچک در حد کمتر از 2 سانتی متر در بخش های مختلف شکم ایجاد میشود و عمل با ابزار محصوص لاپاراسکوپی انجام داده میشود.

نتایج عمل جراحی بای پس معده

بای پس معده می تواند در یک بازه زمانی منطقی ده ها کیلوگرم از وزن شما را کم کند. البته میزان وزنی که از دست میدهید بستگی به سبک زندگی و رژیم غذایی که در نظر میگیرد نیز دارد

 

کاهش وزن تنها فایده عمل بای پس معده نیست، با انجام این عمل شانس شما برای بهیود مشکلاتی مثل دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، کلسترل بالا و …. نیز به شدت افزایش میابد. 


اندام آرا انجام ,معده ,لاغری ,جراحی ,توده ,میشود ,واجد شرایط ,انجام داده ,توده بدنی ,شاخص توده ,رژیم غذایی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کودکان کار نمایندگی کولرگازی اسپلیت الجی در شیراز دلخوشی وی چت,چت شلوغ وی,ویناز چت,وی چت sarindesign.rozblog.com بدهی مشتریان جراحی بینی,جراحی فک و صورت,جراحی زیبایی در تهران خرید کاشی ارزان قیمت قانع کردن دولت ایران وشما مردم برای تو